sobota, 3 grudnia 2011

Zdrowie, zdrowie...

Zdrowie, zdrowie... Wszak zmotywowałem się do ciężkiej pracy nad moim zdrowiem muszę rozszerzyć zakres działań bo parafrazując "Nie samym kręgosłupem człowiek żyje". Jest jeszcze ciało i psychika. Wszystkie te składniki "człowieka"  są niestety, albo stety, ściśle ze sobą powiązane i wymagają kompleksowych działań. 

Ponieważ w obecnej sytuacji (kontuzja kręgosłupa) moja aktywność fizyczna zmalała praktycznie do zera i nie mam możliwości bezpośredniej pracy nad kondycją i mięśniami zmuszony jestem do działań pośrednich, zacznę od "psychiki" i jej nieprzewidywalności w sytuacjach stresowych. Moja znaczna podatność na stres, wybuchowość i brak kontroli nad swoimi emocjami nie jest dobra dla całego organizmu. Mojego i moich bliskich. Zatem od tego trzeba zacząć. 

Postaram się znaleźć kilka ciekawych artykułów które pozwolą przybliżyć problem i ułatwią znalezienie jakiś, sensownych rozwiązań by pozbyć się nerwusa z siebie. Pocieszę się tym, że nigdy nie zdiagnozowano u nie ADHD choć czasami zachowuję się jak bym miał ADHD do kwadratu.   

Potas i magnez

Autorem artykułu jest Arek Czapla


Magnez

Magnez jest aktywatorem wielu enzymów , pośredniczy w wytwarzaniu i transporcie energii w organizmie
jest niezbędny w czynności mięśnia sercowego , układu nerwowego , mięśniówki gładkiej naczyń oraz
mięśni prążkowanych....
Magnez

Magnez jest aktywatorem wielu enzymów , pośredniczy w wytwarzaniu i transporcie energii w organizmie
jest niezbędny w czynności mięśnia sercowego , układu nerwowego , mięśniówki gładkiej naczyń oraz
mięśni prążkowanych.

Niedobór magnezu zwiększa ryzyko choroby wieńcowej , zawału serca
i zaburzeń rytmu serca.

Objawami niedoboru magnezu są : nadpobudliwość , trudności koncentracji , zwiększona podatność na stres ,
zaburzenia pracy mięśni szkieletowych.

Potas

Niedobór potasu stanowi zagrożenie dla prawidłowej czynności układu krwionośnego ,
wydalniczego i regulacji gospodarki wodno -elektrolitowej (odpowiedzialnej za utrzymanie prawidłowego ciśnienia
i kwasowości krwi).

Uzupełnienie diety o magnez i potas zaleca się przy :

niemiarowość i nadpobudliwość serca
profilaktycznie w chorobie niedokrwiennej serca
zagrożenie zawałem serca
rekonwalescencja pozawałowa
choroby zakaźne , zabiegi chirurgiczne przy których
doszło do utraty magnezu i potasu.








---
Prawo pracy w praktyce - Prawo pracy, artykuły. porady, ciekawostki..
Uczysz się języków obcych ? ... zobacz  kursy językowe

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

2 komentarze:

  1. Magnez? Magnez! Czyżby to był złoty środek na całe zło tego świata? Czyżby jego niedobór powodował tak wiele zaburzeń w naszym funkcjonowaniu? Coś w tym musi być.
    Zważywszy na fakt, iż w naszej diecie jest coraz mniej naturalnych mikro- i makroelementów oraz prawdziwych witamin często dochodzi do niedoborów. Zatem koniecznym jest jego dodatkowe dostarczanie - suplementowanie. Jednak należy to robić z głową, bo wcale nie jest to proste.

    OdpowiedzUsuń
  2. oo... rzeczywiście powinnam przyjmować więcej magnezu, z uwagi na moje serducho... A jeśli chodzi o wybuchowość i brak kontroli nad emocjami, to i ja chętnie bym znalazła jakiś środek na to...

    Ogólnie jestem optymistką, jednak niedawno mam mały kryzys... może dlatego tak nie do końca wierzę, że się uda i że to jest słuszne.. (erasmus)

    OdpowiedzUsuń